Gry miejskie -Zamkowe potyczki językowe
Gry miejski
REGULAMIN GRY MIEJSKIEJ „ZAMKOWE POTYCZKI JĘZYKOWE”
§ 1. Organizator
1. Organizatorami Gry Miejskiej pt. „ Zamkowe potyczki językowe” są nauczyciele języków obcych Zespołu Szkół Zawodowych im. Piastów Opolskich w Krapkowicach.
2. Przez organizację Gry rozumie się przygotowanie kart pracy w języku angielskim i niemieckim z zadaniami, które będą realizowane na terenie miasta Krapkowice oraz wszystkie inne czynności zmierzające do prawidłowego jej przebiegu.
§ 2. Zasady Gry
1. Informacje ogólne:
1) Gra Miejska pt. „ZAMKOWE POTYCZKI JĘZYKOWE” odbędzie się 1 czerwca 2022r. w godzinach od 8:00 do 13:00 (godzina zakończenia gry jest godziną orientacyjną).
2) Każdą szkołę może reprezentować 1 zespół 2-3 osobowy, zarówno w języku angielskim i niemieckim.
3) Zgłoszenia przyjmujemy do dnia: 27.05.2022 na adres e-mail:
annastein@op.pl lub telefonicznie: 516186462
s.sawulska@gmail.com lub telefonicznie: 792504709
4) W zgłoszeniu proszę podać skład zespołu: imię i nazwisko uczestnika, klasę, język obcy (niemiecki lub angielski) oraz nazwę szkoły.
5) Każda drużyna zostanie wyposażona w kartę pracy, ściągę z przydatnymi słówkami.
6) Każda drużyna MUSI mieć: długopis, telefon komórkowy i dobry humor .
7) Uczniowie zgłoszeni do konkursu powinni się pojawić o godzinie 8:00 w Zespole Szkół Zawodowych w Krapkowicach ul. Zamkowa 5.
2. Celem gry jest:
1) promowanie nauki języków obcych, podnoszenie poziomu wiedzy kulturalnej i społecznej związanej z miastem Krapkowice.
2) pobudzanie innowacyjności, kreatywnego myślenia i rozumowania wśród młodzieży.
3) doskonalenie umiejętności podejmowania decyzji i rozwiązywania problemów.
4) promowanie interdyscyplinarności oraz wykorzystywania nowych technologii w edukacji i życiu codziennym.
5) doskonalenie umiejętności wyszukiwania informacji, analiza i interpretacja tekstów, map, planów, orientacji terenowej.
6) popularyzowanie wiedzy o mieście z uwzględnieniem zjawisk, postaci, wydarzeń o znaczeniu lokalnym i regionalnym.
3. Zadaniem jest poruszanie się zgodnie z opisem/mapą pomiędzy poszczególnymi STACJAMI oraz wykonywanie następujących po sobie zadań w języku angielskim lub niemieckim. Za każde wykonane zadanie uczestnicy otrzymują punkty, których liczba jest zależna od stopnia poprawności i kreatywności.
4. Udział w Grze jest bezpłatny.
5. Po trasie Gry zespoły poruszają się pieszo.
6. W czasie Gry obowiązuje bezwzględny nakaz przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Zespół, którego choć jeden z członków nie dostosuje się do tego wymogu zostanie automatycznie wykluczony z dalszej rozgrywki.
7. Gra toczy się w normalnym ruchu miejskim w związku z czym uczestnicy są proszeni o zachowanie szczególnej ostrożności.
8. Podczas gry miejskiej uczestnicy są pod stałą opieką organizatorów. W razie konieczności zapewniona zostanie opieka medyczna osobom uczestniczącym w Grze.
9. W przypadku naruszenia przez uczestnika lub zespół niniejszego regulaminu, złamania zasad fair play bądź utrudniania Gry innym uczestnikom w dowolnym momencie Gry. Organizator ma prawo do wykluczenia go z Gry. Decyzja Organizatora w tej kwestii jest ostateczna.
10. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za zachowania uczestników Gry mogące naruszyć porządek publiczny lub dobra osobiste osób trzecich.
§ 3. Uczestnicy Gry
1. W grze biorą udział 2-3 osobowe drużyny z klas 7 - 8.
2. Każda z drużyn musi dokonać wyboru w jakim języku (niemieckim czy angielskim) będzie wykonywać zadania podczas całej Gry Miejskiej.
3. Odprawa uczestników (tj. wyjaśnienie zasad gry, sposobu oceniania, itp.) odbędzie się o 8:00 na dziedzińcu szkoły.
4. Drużyny uczniów, które zgłosiły się do udziału w Grze Miejskiej, będą podzielone na dwie grupy językowe (j. angielski i j. niemiecki).
5. Grupa angielska i niemiecka, pod stałą opieką organizatora, będzie realizować zadania.
6. Każda z osób biorących udział w Grze powinna być w dobrym stanie zdrowia, umożliwiającym udział w Grze.
7. Poprzez zgłoszenie się do udziału w Grze uczestnik/jego opiekun wyraża zgodę na:
1) Wzięcie udziału w Grze na warunkach określonych w niniejszym regulaminie.
2) Opublikowanie przez Organizatora na łamach stron internetowych, portali społecznościowych oraz w informacjach medialnych wizerunku uczestnika, oraz w uzasadnionym przypadku, imienia i nazwiska uczestnika.
8. W trakcie Gry członkowie poszczególnych Zespołów nie mogą się rozdzielać. Liczba członków Zespołu będzie weryfikowana w poszczególnych Stacjach Zadaniowych. W razie niezgodności Zespół będzie mógł przystąpić do realizacji kolejnego zadania dopiero wtedy, kiedy wszyscy jego członkowie znajdą się w Punkcie Zadaniowym.
§ 4. Zwycięzcy Gry
1. Zwycięzcy Gry zostaną wyłonieni po jej zakończeniu około godziny 13.00 (godzina jest jedynie godziną orientacyjną i może ulec zmianie).
2. W każdej kategorii językowej zostaną wyłonieni zwycięzcy Gry. Zostaną nimi drużyny, które łącznie otrzymają największą liczbę punktów.
3. Dla zwycięskich drużyn przewidziane są drobne upominki a dla pozostałych nagrody pocieszenia.
§ 5. Postanowienia końcowe
1. Regulamin znajduje się do wglądu na stronie internetowej Organizatora.
2. W kwestiach dotyczących przebiegu Gry, nieprzewidzianych niniejszym regulaminem, głos rozstrzygający należy do Organizatora.
3. Organizator zastrzega sobie prawo przesunięcia, przedłużenia lub przerwania Gry z ważnych przyczyn.
4. Organizator zastrzega sobie prawo wprowadzania zmian w regulaminie.
Szanując historię zamkniętą w murach tej dostojnej budowli, wybiegamy w przyszłość.
Dzieje krapkowickiego zamku są mało znane. Trudno ustalić datę jego wybudowania. Przyjąć należy, że powstał w średniowieczu. Istniał już przed nadaniem Krapkowicom praw miejskich w roku 1294 przez księcia Władysława opolskiego.
Więcej